0917-280-0917

مژگان متوسل

مژگان متوسل

مژگان متوسل

سمت:

دبیر ادبیات فارسی

پایه تدریس:

دهم

رشته تدریس:

تجربی و ریاضی

شروع به کار در درخشش:

سال 1401

میزان سابقه فعالیت:

27 سال

شروع به کار در درخشش:

سال 1401

میزان سابقه فعالیت:

27 سال

مدارک تحصیلی

کارشناسی ادبیات فارسی
کارشناسی ارشد ادبیات فارسی
دکترا ادبیات فارسی

مدارس با سابقه فعالیت

دبیرستان نمونه دولتی گراشی، دبیرستان نمونه دولتی یاس، دبیرستان بنت الهدی صدر، دبیرستان فرزانگان سادات رفیعی

مقالات و دستاوردها

ترجمه کتاب: I was born today(من امروز متولد شدم).
مقاله: جستاری در تخلص در شعر فارسی
مقاله: نگاهی تازه به سرچشمه های کهن یونانی حکایات کلیله و دمنه
مقاله: خوانشی باختینی از داستان گوژپشت و دلاک
مقاله: گفتمان قدرت در مثنوی
مقاله: سبک شناسی کارستان حاتم
مقاله: بررسی شخصیت های زنان در کارستان حاتم
مقاله برگزیده در همایش بررسی کتب درسی.
برنده مسابقات کتاب و کتابخوانی در سطح استان. و مسابقات پژوهشی ادبی در سطح ناحیه.

معرفی از زبان خودتان

به نام خداوند لوح و قلم حقیقت نگار وجود و عدم خدایی که داننده رازهاست نخستین سرآغاز آغازهاست بنده دبیر زبان وادبیات فارسی هستم. از سال‌ها‌ی ابتدایی تدریس، تلاش داشته‌ام در زمینۀ رشتۀ تدریسم، به پیشرفت علمی دست یابم و از رکود در این مسیر همواره گریزان بوده‌ام. به این جهت همواره مشغول تحصیل در این رشته و مطالعات جنبی در راستای تدریس بوده‌ام. از جمله اهدف دیگرم، علاقمند کردن دانش‌آموزان به این رشتۀ ارزشمند و آشناسازی هر چه بیشتر آنها با مفاخر ادبی و فرهنگی ایران بر پایه اصول و آموزه‌های کتاب‌های درسی بوده‌است. در طول سالیان تدریس، دانش‌آموزان بسیاری را در المپیادهای ادبی، در دبیرستان‌های فرزانگان و دیگر مدارس پرورش داده‌ام. و همچنین همیشه دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در مسابقات ادبی از جمله حافظ‌خوانی، شاهنامه و گلستان‌خوانی و مسابقات داستان‌نویسی و شعر سرایی را به این زمینه‌ها هدایت نموده‌ام. در تدریس همواره علاوه بر توجه دادن دانش‌آموزان به نکات ریز و جزیی متون ادبی، به کلیت مباحث و تصویر اصلی از متن ادبی نیز توجه داشته‌ام. در کلاس به کار گروهی و سپردن بخشی از تدریس به دانش‌آموز، در جهت یادگیری بیشتر دانش‌آموزان و فعال‌سازی آنان در جریان تدریس تمایل دارم. از شیوۀ سخنرانی همواره گریزان بوده‌ام و شیوۀ پرسش و پاسخ و کشف مشکلات دانش‌آموزان را به کمک خود آنان، در تدریس ترجیح می‌دهم.